Pārskats par automašīnu degvielas sistēmas sprauslu un sprauslu uzbūvi

Pārskats par automašīnu degvielas sistēmas sprauslu un sprauslu uzbūvi

Automašīnas degvielas sistēmas inžektors un tā uzbūves apskats

Degvielas sistēma ir viena no svarīgākajām komponentēm jebkurā iekšdedzes dzinēja transportlīdzeklī. Tā nodrošina, ka dzinējs saņem nepieciešamo degvielas daudzumu pareizā formā, lai efektīvi un videi draudzīgi darbotos. Degvielas inžektors ir šīs sistēmas centrālā daļa, kas atbild par precīzu un laicīgu degvielas iesmidzināšanu dzinējā.

Kas ir degvielas inžektors?

Degvielas inžektors (angļu valodā fuel injector) ir ierīce, kas regulē degvielas precīzu padevi dzinējam. Inžektora mērķis ir izsmidzināt degvielu smalkā miglā (fine mist), lai nodrošinātu efektīvu un vienmērīgu sadegšanu iekšdedzes dzinējā. Degvielas inžektori parasti atrodas tieši ieplūdes sistēmā, dažos gadījumos tieši ieplūdes atverē, kur tie izsmidzina degvielu sajaucot to ar gaisu.

Degvielas inžektora uzdevums ir nodrošināt, ka dzinējs saņem nepieciešamo degvielas daudzumu pareizajā brīdī, lai radītu nepieciešamo enerģiju. Tas palīdz arī kontrolēt degvielas patēriņu un izplūdes gāzu daudzumu, tādējādi būtiski ietekmējot dzinēja efektivitāti un vides draudzīgumu.



1. Inžektora korpuss
2. Adatas vārsts (Needle valve)
3. Smidzināšanas uzgalis (Spray tip or nozzle)
4. Inžektora O-gredzens (o-ring)
5. Vārpsta (Spindle)
6. Fiksācijas uzgrieznis (locking nut)
7. Atpakaļplūsmas caurule (Return pipe)
8. Regulēšanas skrūve (Adjusting screw)
9. Inžektora atsperis (spring)
10. Savienotājs (connector)
11. Filtrs
12. Deflektors (deflector)
13. Adatas vāciņš (pintle cap)













 

Degvielas inžektora uzbūve un darbības princips

Degvielas inžektora uzbūve ir salīdzinoši sarežģīta un ietver vairākas komponentes, kas darbojas kopā, lai nodrošinātu optimālu degvielas iesmidzināšanu. Inžektoru darbības princips balstās uz precīzu degvielas dozēšanu un izsmidzināšanu atbilstoši dzinēja darba apstākļiem.

1. Degvielas inžektora korpuss (Injector Body)

Degvielas inžektora korpuss ir galvenā sastāvdaļa, kas satur visus iekšējos mehānismus, kas kontrolē degvielas plūsmu un smidzināšanu. Šī daļa parasti ir izgatavota no nerūsējošā tērauda vai cita izturīga materiāla, kas spēj izturēt augstas temperatūras un dažādus degvielas veidus.

2. Inžektora iekšējais vārsts (Needle Valve)

Inžektora iekšējais vārsts (vai adatas vārsts) ir viena no svarīgākajām komponentēm. Tas kontrolē degvielas plūsmas atvēršanu un aizvēršanu. Kad vārsts atveras, degviela tiek iesmidzināta un izsmidzināta kā smalka migla. Degvielas plūsmas kontrole tiek precīzi regulēta ar elektroniskās vadības bloka (ECU) palīdzību.

3. Inžektora uzgalis (Injector Nozzle)

Uzgalis ir komponente, kas nodrošina degvielas izsmidzināšanu. Uzgalim ir vairāki nelieli caurumi, caur kuriem degviela tiek smidzināta, lai nodrošinātu vienmērīgu un efektīvu degvielas sadedzināšanu dzinējā.

4. Inžektora O-gredzeni un blīvējumi (O-rings and Seals)

O-gredzeni un blīvējumi nodrošina, ka degviela neizplūst no savienojumiem un sistēma darbojas efektīvi. Parasti tie ir izgatavoti no elastomēriem, kas spēj izturēt temperatūras svārstības un degvielas ietekmi.

Elektromagnētiskais vārsts (Electromagnetic Valve)

Mūsdienu inžektori ir aprīkoti ar elektromagnētiskiem vārstiem, kas darbojas ar elektrības palīdzību. Kad ECU nosūta signālu, elektromagnētiskais vārsts atveras un degviela tiek iesmidzināta.

Degvielas inžektoru veidi

Tā kā transportlīdzekļos ir svarīgas degvielas iesmidzināšanas ierīces, atkarībā no dzinēja konstrukcijas un transportlīdzekļa prasībām ir dažādi veidi:

1. Port Fuel Injection (PFI)

Portu degvielas iesmidzināšanas sistēmā tiek izmantoti inžektori, kas izsmidzina degvielu ieplūdes kolektorā tieši vārstos pie ieplūdes kolektora. Šī ir tradicionāla sistēma, ko plaši izmanto tūrisma un mazākos transportlīdzekļos. Portu degvielas iesmidzināšanas sistēma palīdz regulēt pareizu degvielas sajaukšanos ar gaisu, pirms tā sasniedz dzinēja cilindrus.

2. Direct Fuel Injection (DFI)

Tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmā degviela tiek izsmidzināta tieši dzinēja cilindrā, nevis ieplūdes kolektorā. Tas nodrošina precīzu degvielas mērīšanu un labāku degvielas patēriņa kontroli, nodrošinot lielāku efektivitāti un veiktspēju, īpaši pie lielām slodzēm.

3. Common Rail Diesel Injection

Common Rail sistēma ir īpaša sistēma, ko izmanto dīzeļdzinējos. Tas ļauj iesmidzināt degvielu dažādos cilindros dažādos laikos un dažādos spiedienos, atkarībā no dzinēja darbības apstākļiem. Tas nodrošina labāku degvielas ekonomiju un samazina izplūdes gāzu emisijas.

Degvielas inžektoru apkope

Degvielas sprauslas laika gaitā var uzkrāties netīrumiem un atlikumiem, kas var traucēt tiem normāli darboties. Lai nodrošinātu dzinēja efektivitāti un degvielas ekonomiju, ir nepieciešama regulāra apkope, piemēram, degvielas iesmidzinātāju tīrīšana vai nomaiņa, ja nepieciešams.
Degvielas iesmidzinātāju problēmas var būt aizsprostojumi, noplūdes vai solenoīda vārsta kļūme. Šādas problēmas var radīt diskomfortu dzinējā, palielināt degvielas patēriņu un samazināt emisijas.

Kopsavilkums

Degvielas iesmidzinātājs ir viena no svarīgākajām automašīnas degvielas sistēmas sastāvdaļām, kas nodrošina precīzu un efektīvu degvielas iesmidzināšanu dzinējā. Inžektora uzdevums ir nodrošināt, lai degviela cilindrā nonāktu īstajā laikā un vajadzīgajā daudzumā, lai sasniegtu maksimālu dzinēja veiktspēju un degvielas efektivitāti. Degvielas iesmidzinātāju darbības principi un dizains ir sarežģīti, taču tie visi ir vērsti uz to, lai transportlīdzekļi darbotos pēc iespējas tīrāk un efektīvāk.