Jaudas piedziņa un kas ir diferenciālis un kur tas atrodas uz automašīnas?

Jaudas piedziņa un kas ir diferenciālis un kur tas atrodas uz automašīnas?

Auto diferenciālis, kardaņvārpsa un pārnesumkārba: pārskats un darbības princips








1. Diferenciālis (Differential)
2. Kardaņvārpsa (driveshaft, driving shaft, propeller shaft (prop shaft), or Cardan shaft)
3. Pārnesumkārba (Gearbox)
4. Sajūgs (Clutch)
5. Dzinējs (Engine)






Joonis 1 Aizmugurējas piedziņas auto piedziņas sistēma

 

 

Diferenciālis

Diferenciālis ir svarīga automašīnas piedziņas sistēmas sastāvdaļa, kas nodrošina riteņu griešanos ar atšķirīgu ātrumu, vienlaikus saglabājot motora griezes momentu. Tas ir īpaši svarīgi pagriezienos, kur iekšējie riteņi veic īsāku distanci, bet ārējie riteņi - garāku.
Diferenciāļa galvenās funkcijas

Riteņu rotācijas kompensācija: Nodrošina, ka auto riteņi pagriezienos griežas ar atšķirīgu ātrumu, uzlabojot vadāmību.

Jaudas sadale: Pārnes motora un pārnesumkārbas radīto jaudu uz piedziņas riteņiem.

Stabilitāte un drošība: Uzlabo auto saņeri un stabilitāti, īpaši slideniem ceļiem.

Diferenciāļa sastāvdaļas

Kronšafta un pinions: Pārnes griezes momentu no pārnesumkārbas uz diferenciāli.

Planētārie zobrati (spider gears): Nodrošina riteņu atšķirīgu griešanos.

Korpusa vienība: Aizsargā diferenciāli no ārējas ietekmes.

Diferenciāļu veidi

Atvērtais diferenciālis: Visbiežāk sastopams, bet ierobežots saņerē slidenu apstākļu gadījumā.

Paaugstinātas saņeres diferenciālis (LSD): Uzlabo saņeri, ierobežojot riteņu atšķirīgo rotāciju.

Bloķējošais diferenciālis: Izmanto apvidus auto, lai nodrošinātu maksimālu piedziņu.

Griezes momenta sadales diferenciālis: Datorsistēma, kas optimizē jaudas sadali.


Ātrumkārba
Pārnesumkārba
ir transportlīdzekļa mehānisms, kas ļauj mainīt dzinēja ātrumu un griezes momentu, pirms tas tiek pārsūtīts uz dzenošajiem riteņiem. Šī ir viena no svarīgākajām automašīnas darbības sastāvdaļām.
Pārnesumkārbas galvenās funkcijas
Rotācijas ātruma maiņa:
ļauj pielāgot dzinēja apgriezienu skaitu atbilstoši braukšanas ātrumam un ceļa apstākļiem.
Palielināts griezes moments: palīdz automašīnai paātrināt un efektīvi vilkt kravas.
Kustība atpakaļgaitā: nodrošina iespēju pārvietot automašīnu atpakaļgaitā.
Jaudas pārvade: Nodod dzinēja griezes momentu uz dzenskrūves vārpstu vai piedziņas riteņiem.
Ātrumkārbu veidi
Manuālā pārnesumkārba:
vadītājs pats pārslēdz pārnesumus, izmantojot sajūgu un pārnesumu sviru.
Automātiskā pārnesumkārba: pārnesumi tiek automātiski pārslēgti, izmantojot griezes momenta pārveidotājus vai mainīgas pārnesuma sistēmas (piemēram, CVT).
Pusautomātiskā pārnesumkārba: manuālās un automātiskās pārnesumkārbas kombinācija, kur vadītājs vajadzības gadījumā pats var pārslēgt pārnesumus.
Dupleksā pārnesumkārba (DSG): ātra un vienmērīga pārnesumu pārslēgšana, izmantojot divus sajūgus.
Transmisijas apkope
Transmisijas eļļas maiņa:
Regulāri saskaņā ar ražotāja norādījumiem.
Noplūdes pārbaude: lai nodrošinātu pārnesumkārbas uzticamību.
Pārnesumu pārslēgšanas vienmērīgums: problēmas (piemēram, sarežģīti pārnesumi) norāda uz iespējamiem darbības traucējumiem.