Auto trumuļu bremžu konstrukcija un detaļas

Auto trumuļu bremžu konstrukcija un detaļas

Auto Bungas bremžu Uzbūve, Darbības Princips un Sastāvdaļu Pārskats

Bungas bremzes ir viena no vecākajām bremžu sistēmām, ko joprojām izmanto daudzos transportlīdzekļos, īpaši vecākos modeļos vai automašīnās, kur nepieciešama lielāka bremzēšanas jauda kompaktā izpildījumā. Bungas bremžu sistēma darbojas mehāniski, pieliekot bremžu lokus pret bremžu trumuli, lai palēninātu vai apturētu transportlīdzekli. Bungas bremžu konstrukcija un darbības princips ir salīdzinoši sarežģīti, jo tie sastāv no daudzām sastāvdaļām, kas strādā kopā, lai nodrošinātu efektīvu un drošu bremzēšanu.

Bungas Bremžu Darbības Princips:

Bungas bremze sastāv no bremžu lokiem, darba cilindra un bremžu trumuļa, uz kuru tiek pielikts bremzēšanas spēks. Nospiežot bremžu pedāli, darba cilindrs ar šķidruma spiedienu izpleš bremžu lokus pret trumuļa iekšpusi, radot berzi, kas palēnina transportlīdzekļa kustību.

Bungas bremžu darbības princips balstās uz to, ka bremžu loki izplešas uz āru pret trumuļa iekšpusi, lai apturētu riteņu rotāciju, savukārt pārējās bremžu sistēmas daļas nodrošina sistēmas vienmērīgu un efektīvu darbību.


1. Enkurtapa (anchor pin)

2. Savienojuma atsperes (link spring)

3. Bremžu loks (Brake Shoe)

4. Rokas bremzes troses stiprinājums (Parking brake cable housing retainer)

5. Automātiskā regulēšanas atspere (Automatic adjuster spring)

6. Rokas bremzes trose un apvalks (Parking brake cable and housing)

7. Troses āķis (cable hook)

8. Rokas bremzes svira (brake parking lever)

9. Bremžu loku fiksācijas atsperes (shoe holddown springs)

10. Bremžu loks (brake shoe)

11. Rokas bremzes sviras fiksācijas klipsis (parking brake lever retaining clip)

12. Paplāksne (washer)

13. Rokas bremzes savienojums (parking brake link)

14. Loka vadotne (shoe guide (-anchor pin-plate)

15. Darba cilindrs (Working cylinder)








1. attēls Automašīnas trumuļa bremžu daļas


Trumuļa bremžu daļas:

1. Enkurtapa (Anchor Pin)
Enkurtapa ir komponents, kas nostiprina bremžu loku pie sistēmas rāmja. Tās uzdevums ir ļaut bremžu lokiem kustēties pret trumuli, kad tiek pielietota bremze, vienlaikus nodrošinot, ka tie paliek sistēmā stingri vietā.

Funkcija: Enkurtapa nodrošina, ka bremžu loki ir stingri nostiprināti un nepārvietojas nepareizi sistēmā.

2. Savienojuma Atsperes (Link Spring)
Savienojuma atspere savieno dažādus bremžu sistēmas komponentus, lai nodrošinātu bremžu loku pārvietošanos pareizajā pozīcijā. Šis atsperes komponents palīdz uzturēt bremžu sistēmas līdzsvaru, nodrošinot, ka bremžu loki kustas saskaņoti ar bremžu pielietošanu.

Funkcija: Savienojuma atspere palīdz saglabāt bremžu loku pareizo novietojumu un palīdz sistēmai darboties vienmērīgi.

3. Bremžu Loks (Brake Shoe)
Bremžu loks ir bremžu sistēmas komponents, kas saskaras ar trumuļa iekšējo virsmu. Bremžu loku uzdevums ir pielietot bremzēšanas spēku pret trumuli, lai apturētu vai palēninātu transportlīdzekļa kustību. Bremžu loki ir izgatavoti no materiāliem, kas iztur augstas temperatūras un slodzes.

Funkcija: Bremžu loks rada berzi ar bremžu trumuli, lai radītu bremzēšanas spēku.

4. Stāvbremzes troses korpusa fiksators (Parking Brake Cable Housing Retainer)
Rokas bremzes troses fiksators ir daļa no mehānisma, kas notur rokas bremzes trosi vietā. Tas nodrošina, ka trose paliek vietā, lai nodrošinātu uzticamu rokas bremzes iedarbināšanu.
Funkcija: fiksators pareizi notur rokas bremzes trosi savā vietā, lai nodrošinātu rokas bremzes efektivitāti.

5. Automātiskā regulētāja atspere (Automatic Adjuster Spring)

Automātiskā regulēšanas atspere ir daļa no sistēmas, kas automātiski regulē attālumu starp bremžu klučiem attiecībā pret bremžu disku vai trumuli. Tas nodrošina, ka bremžu kluču attālums vienmēr ir optimāls neatkarīgi no to nodiluma.
Funkcija: Automātiskais regulētājs nodrošina bremžu kluču pareizu kustību un to var pilnībā izmantot.

6. Rokas bremzes trose un vāciņš (Parking Brake Cable and Housing)

Rokas bremzes trose un korpuss ir komponentu sistēma, kas savieno rokas bremzes sviru ar bremžu kluču pielikšanas mehānismu. Kabelis un korpuss pārraida spēku no rokas bremzes sviras uz bremžu sistēmu, lai nodrošinātu, ka transportlīdzeklis paliek nekustīgs.
Funkcija: kabelis un korpuss pārraida spēku no rokas bremzes sviras uz bremžu sistēmu, lai iedarbinātu rokas bremzi.

7. Virves āķis (Cable Hook)

Troses āķis savieno rokas bremzes trosi ar mehānismu, lai nodrošinātu bremžu kluču pārvietošanos pareizajā pozīcijā. Troses āķis ir svarīga sastāvdaļa, kas nodrošina rokas bremzes precizitāti.
Funkcija: troses āķis savieno rokas bremzes trosi ar mehānismu un nodrošina precīzu kustību.

8. Rokas bremzes svira (Brake Parking Lever)

Rokas bremzes svira ir mehānisms, ko transportlīdzekļa vadītājs izmanto, lai nospiestu rokas bremzi. Tas parasti ir savienots ar rokas bremzes kabeli un ļauj bremžu klučiem pārvietoties, lai noturētu transportlīdzekli nekustīgi.
Funkcija: rokas bremzes svira manuāli iedarbina bremžu klučus, lai transportlīdzeklis nestāvētu.

9. Bremžu Loku Turēšanas Atsperes (Shoe Holddown Springs)
Bremžu loku turēšanas atsperes notur bremžu lokus stingri bremžu mehānismā, novēršot to nevēlamu kustību. Šīs atsperes palīdz bremžu lokiem palikt pareizajā pozīcijā.

Funkcija: Turēšanas atsperes nodrošina, ka bremžu loki ir droši nostiprināti un garantē bremžu sistēmas precizitāti.

10. Bremžu Loks (Brake Shoe) (Atkārto iepriekšējo sadaļu)
Bremžu loki ir galvenā bremžu sistēmas sastāvdaļa, kas saskaras ar trumuļa iekšējo virsmu. Tie ir izgatavoti no izturīgiem materiāliem, kas var izturēt augstas temperatūras un berzi.

11. Rokasbremzes Sviras Stiprinājuma Klipsis (Parking Brake Lever Retaining Clip)
Stiprinājuma klipsis ir komponents, kas nostiprina rokasbremzes sviru pareizajā pozīcijā bremžu mehānismā. Tā uzdevums ir nodrošināt, ka svira paliek vietā un darbojas efektīvi.

Funkcija: Stiprinājuma klipsis notur rokasbremzes sviru vietā, lai tā varētu efektīvi darboties.

12. Paplāksne (Washer)
Paplāksne ir komponents, ko bieži izmanto bremžu sistēmā dažādu daļu nostiprināšanai. Tās uzdevums ir nodrošināt, ka detaļas neizslīd un paliek vietā, lai sistēma darbotos nevainojami.

Funkcija: Paplāksne notur komponentus vietā, lai nodrošinātu sistēmas precizitāti un uzticamību.

13. Rokasbremzes Savienojums (Parking Brake Link)
Rokasbremzes savienojums ir komponents, kas savieno rokasbremzes sviru ar citiem bremžu sistēmas elementiem, piemēram, bremžu loku mehānismu. Šis komponents pārnes spēku uz bremžu sistēmu, lai nodrošinātu bremžu aktivizāciju.

Funkcija: Savienojums pārnes spēku no rokasbremzes sviras uz bremžu sistēmu un ļauj bremžu lokiem kustēties.

14. Bremžu Loku Vadības Plāksne (Shoe Guide / Anchor Pin Plate)
Bremžu loku vadības plāksne virza bremžu lokus pareizajā pozīcijā sistēmā. Tā nodrošina, ka bremžu loki kustas pareizi un to kustība nav traucēta.

Funkcija: Bremžu loku vadības plāksne palīdz saglabāt bremžu lokus pareizajā pozīcijā, lai nodrošinātu bremžu sistēmas precizitāti un efektivitāti.

15. Darba Cilindrs (Working Cylinder)
Darba cilindrs ir komponents, kas nospiež bremžu lokus pret trumuli. To darbina mehānisms, kas pārvieto bremžu lokus pareizajā virzienā, lai radītu bremzēšanas spēku.

Funkcija: Darba cilindrs pārvieto bremžu lokus pret trumuli un nodrošina bremzēšanas spēku.




1. Fiksēta bremžu loksne (fixed shoe)

2. Paplašinātājs (expander)

3. Bremžu troses stiprinājums (half shell)

4. Bremžu troses cilpa (cable eyelet)

5. Slīdošā bremžu loksne (sliding shoe)

6. Fiksācijas atspere (retention spring)

7. Regulēšanas skrūve (adjuster bolt)

8. Bremžu loksnes statnis (shoe post)

9. Regulēšanas ķīlis (adjustment wedge)

10. Bremžu loksnes statnis (shoe post)

11. Spriegošanas atspere (tension spring)

12. Bremžu loksnes stabilizācijas atspere (shoe steady spring)

13. Spriegošanas atspere (tension spring)



2. attēls Automašīnas vai piekabes trumuļa bremžu daļas

Kopsavilkums:

Trumuļa bremžu sistēma ir sarežģīts un precīzi noregulēts mehānisms, kas satur vairākas sastāvdaļas, kuru uzdevums ir sadarboties, lai nodrošinātu efektīvu bremzēšanu. Lai bremžu sistēma būtu efektīva un uzticama, visām daļām, sākot no enkurtapas līdz darba cilindram, ir jādarbojas harmoniski. Regulāra apkope un komponentu nomaiņa ir nepieciešama, lai nodrošinātu trumuļa bremžu sistēmas uzticamību un ilgstošu darbību.